Communicatiever werken: persoonlijk, met je team, of als organisatie
​
Zowel in het communicatie- als begeleidersvak gaat het om naar voren treden en verbinding maken. Communicatie is er tussen personen, in teams en organisaties, en met externen. Tussen die niveaus zijn veel afhankelijkheden.
Zonder goede persoonlijke communicatie is een organisatie niet in verbinding met haar omgeving. En
met goed geregisseerde beleidscommunicatie kunnen medewerkers effectief hun klanten helpen.
In steeds meer organisaties groeit het bewustzijn hierover, en zoeken mensen naar een manier van werken die meer verbindend en communicatiever is. Allerlei maatschappelijke ontwikkelingen noodzaken daartoe. Zoals de introductie van de Omgevingswet, met regels over ruimtelijke ontwikkeling, maar ook over overleg en communicatie met betrokkenen. Het vraagt om goede communicatie op alle niveaus, en zeker in de persoonlijke verbinding van medewerkers met externe partijen.
Vaak wordt dan gesproken over een ‘communicatieve organisatie’ of over participatie. Hier horen advies en begeleiding bij elkaar, want een strategie wordt effectief als mensen er met plezier en zelfvertrouwen aan werken.
Als communicatieadviseur en als (communicatie)coach / trainer kan ik jou en je team bijstaan, maar ook de organisatie waarvoor je werkt. In mijn CV vertel ik meer over ruim twintig jaar ervaring in deze rollen.
Ik help je graag bij je communicatievraagstuk. Neem contact met me op voor de mogelijkheden of een vrijblijvend oriënterend gesprek.
Wil je:
-
Een uitvoerbare aanpak om je partners tot meer samenwerking te bewegen?
-
Plezierig maar vooral ook doelgericht overleggen met je collega’s?
-
Een training om je team te leren een geschikte gespreksvorm bij elke vraag te kiezen?
-
Het contact en de communicatie tussen je teamleden verbeteren?
-
Je persoonlijke communicatie kunnen afstemmen op het gewenste effect?
-
Vertrouwen ontwikkelen van jouw collega’s in jouw manier van werken?
-
Lastige gesprekken leren voeren en feedback geven met/binnen je eigen MT?
-
Klantvriendelijker en hartelijker schriftelijke communicatie met je klanten?